Reclames

USA – Psych

Wij kijken thuis nauwelijks tv, we hebben niet eens gewone tv. Dit speelt zich dan ook af vóórdat we de reclameloze apps hadden, waardoor mijn hoofd langere tijd blootgesteld werd aan overdreven, vaag geleuter. Reclames die mijn hersens hebben aangetast, als een irritant deuntje wat zich heeft vastgebeten in mijn hoofd. Ik moet de verantwoordelijke kutreclames even benoemen.

Nummer 1. De Maandverband dames

Zij staan op nummer één omdat ik vind dat deze dames nogal ongeloofwaardig overkomen. Tijdens mijn maandelijkse foltering ben ik niet vrolijk, ik wil niet dansen en ik wil al helemaal geen witte legging dragen.

Ik heb nogal last van mijn hormonen, wat betekent dat ik eet, huil, lach en nog meer eet. Het enige verschil tussen mijn gewone dagen en mijn menstruele dagen zit in het voedsel, het is wat ongezonder, maar waag het niet om me daar op dat moment op te wijzen, dan vreet ik jou ook op.

Dus.. Ik kan mezelf totaal niet vinden in vrouwen die tijdens hun menstruatie dansen en klimmen, op de bank klimmen dat lukt me dan nog net.
Mijn menstruatie kan hele scholen met haaien lokken, om het even netjes uit te leggen, ik zou er een kamer mee kunnen sausen. Iets actiefs doen is geen aanrader.

Als de storm is afgezwakt en ik niet meer zoveel schade aan kan richten, is klimmen in een witte legging een optie, maar die witte legging in de reclame is alleen maar een manier om te laten zien dat de makers van het maandverband vertrouwen hebben in hun product. Nu valt mij de legging niet alleen op, maar vooral de euforie van de ‘menstruerende’ dames.
Zijn zij van nature zo en zijn zij daarom geselecteerd voor de reclames, of hebben zij een extraatje in hun maandverband gekregen?

De bekende merken hebben vaak een slogan in de trant van “Geen zorgen meer,” als je hun product gebruikt, misschien is dit wel algemeen bedoeld en niet alleen menstrueel gerelateerd.
Als ik echt geen zorgen meer krijg door het gebruik van die dingen, dan plak ik meteen mijn hele kop er mee vol.

Nummer 2. Debiel dierenvoer 

Het is fijn dat er aan de beestjes gedacht wordt, maar waarom zijn de reclames altijd zo debiel?
Ze geven me vaak het idee dat ik een broodmalloot ben die geen onderscheid kan maken tussen een hond en een kat.
De naam van het product wordt ellendig vaak herhaald, alsof het mijn gehele woordenschat probeert te vervangen, maar het is vooral de toon waarop er gesproken wordt wat me agressief maakt.

Pedigree doet daar met Dentasticks nog een schepje bovenop.
De reclame voor anti-tandsteen hondenkluifjes wordt afgesloten met de woorden: “Dan kan hij weer verder met wat echt belangrijk is.”
Ze hebben het over de hond. De hond!!!

Nu ga ik er vanuit dat ik het niet al te serieus moet nemen, dat kan ook niet anders, maar ik voel me wel gekwetst.
Waar is mijn anti-tandsteen kluifje? Ik moet nog steeds naar de mondhygiënist, die ik betaal om me te pijnigen.
Verdien ik het niet om verder te gaan met wat echt belangrijk is?

Nu ik toch over tanden bezig ben..

Reclames

CW – Supernatural

Nummer 3. Tandpasta/tandenborstel reclames

Misschien is dit eigenlijk wel mijn nummer één irritante-kut-reclame.
Ze zijn zooooo overdreven gespeeld en vaak ook nog eens nagesynchroniseerd, wat het niet beter maakt.
Deze reclame’s laten me helaas ook weer zo’n debiel voelen.
“Kijk! Een tandenborstel!” Alsof ik nog nooit een fucking tandenborstel heb gezien.

Lachend naar de tandarts gaan, doe ik alleen als Jensen Ackles mijn tandarts is.
Ik heb een leuke tandarts daar niet van, maar ik ga gewoon niet zo graag naar hem toe, hetzelfde geldt voor de gynaecoloog.
In reclames voor gebitsattributen gaan de personages net zo glimlachend door het leven als de dames in de maandverbandreclames en ik begin me af te vragen of hier een link is.
Gebruiken de tandpastamakers dezelfde grondstoffen als de maandverbandmakers?

Naast deze award-wining-irritante-kut-reclames (wat trouwens best een prestatie is), zijn er nog een paar te noemen die op mijn allergie werken.
Sommige merken wil ik gewoon vermijden vanwege hun reclames.
Neem de reclame van Carglass van een paar jaar terug.
Al is mijn hele voorruit één en al ster, ik rij nog liever met mijn kop uit het raam dan dat ik daar naartoe moet. Met hun vage hars.

Schoonmaakmiddelen, of attributen. Als ik de reclames moet geloven zorgt het goedje van een kale man voor een mega schoon huis. Swifferdoekjes laten me denken dat ik het haar van een heel asiel in één veeg op kan ruimen. En waarom zien de dames in schoonmaakreclames er zo deftig uit?

Nu wil ik niet zeggen dat ik het beter weet hoor, absoluut niet zelfs. Ik zou wel eens een keertje mee willen lopen bij een reclamebureau, gewoon om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Er zijn namelijk ook leuke reclames te bedenken.

Bol.com, Centraal beheer en Coca-Cola krijgen een applausje van me, ook omdat het de enige merken zijn waarvan ik weet dat ze leuke reclames hebben.
Ik zie tegenwoordig misschien niet zoveel reclames meer, maar ik vond de Appie-man ook best komisch net als, iets verder terug de tijd in, de Melkunie en Yogho yogho reclames.  Het is vandaag dus niet alleen maar gezeur bij me, ik deel zelfs complimenten uit.

Wat is jullie leukste, of meest irritante reclame?

 

Reclames

Share Button
Shitpost - Poeppraat
Valentijns..onzin